zaterdag 15 oktober 2016

Een nieuwe start // Mijn verhaal.

Hói allemaal!

Zo, dat is een tijd geleden dat ik op deze pagina ben geweest.. En wat grappig om te zien dat ik deze blog dus al in 2011 heb opgestart. Zo te zien heb ik mij nooit eerder voorgesteld aan jullie. Sterker nog; er stond als naam: BAMBII. Serieus? Ja. Dat was toentertijd mijn profielnaam. Nu noem ik mezelf gewoon - heel saai - Lisette. 

Inmiddels zijn we alweer 5 jaar (!) verder en werk ik 40 uur per week bij Combo Design. De rest van de uren vul ik op met het schrijven van posts voor Gimmii Magazine, 'Pinterest-en','Funda-en', interieurinspiratie opdoen, mij inlezen over marketing, sales, nieuwe media / webshops, etc.. Sinds kort (januari 2016 ±) ben ik ook 'gefascineerd' door gezonde (bij voorkeur zo suikervrij mogelijk) voeding én sporten. Ik hou me dan ook steeds vaker bezig met het zoeken van lekkere, maar verantwoorde recepten en sport ik mezelf slank(er)! ;)


Over Combo, mijn fulltime job:
Combo is een kleurrijke en unieke woonwinkel in Utrecht met designmeubels, designaccessoires, designverlichting, etc, etc. Sinds 2015 heeft Combo ook een 'klein zusje' aan de Oude Gracht - in een heel tof pand - in Utrecht; Combo aan de Gracht. Voor de allermooiste designmerken kun je bij ons terecht! Denk bijvoorbeeld (o.a.) aan: Pastoe, Gelderland, Label, Spectrum Design, Montis, Pode, Design on Stock, Leolux, Artifort, Flos, (Diesel by) Foscarini, Marset, Woud, Danskina, Kvadrat, De Ploeg, ixxi, Moroso, MDF Italia en Treku. Ook voor een persoonlijk interieuradvies kun je bij beide winkels terecht!


Over Gimmii Magazine:
Gimmii is niet alleen super inspirerend dankzij de fantastische posts die op het blog worden geschreven, maar ze hebben ook een hele mooie webshop! 












































Over het 'Pinterest-en' en 'Funda-en':
Já, dat is dus beide een echte hobby geworden! Ik vind het heerlijk om lekker op de bank te kruipen, mooie producten te bekijken én te delen op Pinterest. En Funda is ook zo'n giga verslaving! Herkenbaar?


Over mijn 'fascinatie' voor voeding en sporten:
Een aantal jaar geleden voelde ik me steeds slap, futloos, moe, duizelig, hoofdpijn, etc.. Ik had nergens energie voor en de duizeligheid en hoofdpijn werden erger en erger. Volgens de dokter had ik een hele lage bloedsuikerspiegel (op het randje van Hypoglycemie) en was het dus aan te raden echt zo min mogelijk suikers te eten om mijn bloedsuikerspiegel meer in balans te houden. Ik vond het maar lastig.. Je hebt een te lage bloedsuikerspiegel waardoor je je al suf voelt, neemt dan iets dat suiker bevat (ik nam regelmatig een Dextro Energy als ik me slapjes voelde: VERGIF!), voelt je eventjes (max. een uur) tóp en daarna... Daarna ben je de sjaak.. En neem je dus maar weer een Dextro Energy om toch maar weer even tot leven te komen.. Ups and downs. Het was echt niet prettig. En soms ook best eng; want je voelt je gewoon beroerd. Ook met autorijden was ik soms gewoon echt duizelig. Ik probeerde mijn suikerinname (en koolhydraten!) te minderen en inderdaad; ik voelde me daardoor stukken beter. Helaas sluipt het er dan toch na een tijdje weer in en bij mij ging het toen - ook door stress en drukte en van alles - helemaal mis; ik kwam ten eerste ineens heel erg aan (ik was altijd heel slank, maar dat was ineens over) en mijn energie was 0,0. De hoofdpijnen en duizelingen kwamen terug (misschien wel erger dan voorheen) en ik was echt even niet blij. In januari 2016 kwam ik ook nog eens thuis te zitten 'dankzij' verrekte enkelbanden na een (hele stomme) val. Ik zat daar maar en wilde zo graag iets doen, lekker actief zijn, meer in de buitenlucht zijn, etc.. Ik besloot mijn leven drastisch om te gooien; 2x per week bootcampen én naar een diëtiste. Weg met die kilo's (die kosten ook alleen maar energie en kracht) en wég met dat futloze, draaierige gevoel.  

Nu - driekwart jaar later - kan ik zeggen dat ik never nooit spijt heb gehad van die keuze! Het sporten doet mij lichamelijk én mentaal heel erg goed. En de diëtiste heeft mij zeer uitgebreid geholpen met het vinden van de 'balans' qua suiker. Voor mij bleek fruit bijvoorbeeld helemaal niet zo'n geweldig idee als voor de meeste mensen. Voor de rest deed ik al heel veel goed en wist ik volgens de diëtiste al verrassend veel over gezonde voeding en slimme keuzes (de interesse was er ook altijd al wel bij mij, dus ik ging niet naar de diëtist met het idee dat wit brood gezond was bijvoorbeeld ;)). 
Wel heb ik daar geleerd een vast eetschema te hebben en me hieraan te houden. Zes keer per dag iets eten, geen maaltijden en tussendoortjes overslaan, want dan gaat het direct weer mis (bloedsuiker daalt dan te ver).
En.. Dat had ik zelf nooit bedacht.. Als ik fruit eet i.c.m. een paar eetlepels kwark (zo eiwitrijk mogelijk), dan is er ook (bijna) niets aan de hand! En nog ff wat; banaan bevat dan wel veel suikers, maar toch is dat de enige fruitsoort waarvan ik géén hoofdpijn en duizelingen krijg. Hoe vreemd is dat? Tja.. Allemaal ontdekt i.s.m. mijn diëtiste! Oja.. De kilo's zijn er ook vanaf gevlogen. En eigenlijk niet eens met giga veel moeite. Ik ging méér eten (echt heel veel meer), maar ook véél regelmatiger, wat bij mij zorgt voor een fijne balans. En i.c.m. het sporten ging het eigenlijk (oké, bijna dan...) vanzelf :)) !


Over de toekomst van dit blog:
Mijn idee is nu (mits ik daar voldoende tijd voor heb) om me meer te gaan richten op dit blog! Ik vind het heerlijk om te schrijven en ik wil me graag meer bezighouden met de dingen die ik interessant vind; interieurs, design, marketing, sales, maar dus nu ook; voeding en sport! Ik zie dan ook al helemaal voor me dat ik hier misschien fijne receptjes met jullie zou kunnen delen én tips en trics kan spuien over 'een gezond leven'. Ik volg inmiddels redelijk wat 'foodies' en 'fitgirls' waar ik veel inspiratie van krijg. Denk bijvoorbeeld aan Chicks Love Food, In Love With Health (Lisa van Cuijk), Uit Paulines Keuken, I Love Health, etc., etc.. Wie weet kan ik de allerleukste receptjes / tips / trics met jullie delen? Ik ga er nog eens over nadenken hoe en wat precies.. Maar het komt vast goed :)) 


Fijne avond!



BewarenBewarenBewarenBewarenBewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten