maandag 17 oktober 2016

Inspired by Applecrumble // Maar dan nu met kiwi en banaan.

Ben ik weer! 

Inmiddels heb ik de crumble gemaakt met kiwi en banaan. Helaas werd het met enkel die twee ingrediënten een iets té vloeibare 'drap', dus heb ik er uiteindelijk alsnog wat stukjes appel doorheen gemixt, voor toch net wat meer 'bite'. De appeltjes heb ik dit keer niet heel zacht gekookt maar nog redelijk 'heel' gelaten. Het kiwi-banaan-appel mengsel ziet er niet uit (aanschouw 'm hier beneden), maar de smaak is absoluut goed!



De crumble heb ik ook ietsje anders gemaakt dan anders.. Ik heb er namelijk speculaaskruiden doorheen gestrooid, in plaats van enkel kaneel. En ja, ik heb deze speculaaskruiden uit een kant en klaar potje van 'Silvo' geschud. Ongezond? Ik heb eigenlijk geen flauw idee.. Op de achterkant van het potje staat: kaneel 40%, korianderzaden, karwij, nootmuskaat, gember 3,9%, kruidnagel 19,9%. Lijkt me geen ramp.



Het recept van deze crumble (hier kun je zeker wel 2 of 3 keer van eten):
- 2 kiwi's 
- 1 halve banaan
- 1 appel (Granny Smith; lekker zuur!)
- 2 eetlepels boter (1 roomboter, 1 kokosolie)
- 2/3 eetlepels water (om niet nog meer boter te hoeven gebruiken voor deze wat grotere hoeveelheid, maar de crumble in de pan wel 'nattig' te krijgen in het begin)
- 2 eetlepels amandelmeel
- 4 eetlepels havermout
- Naar smaak; speculaaskruiden
- Nootjes (ongebrand en ongezouten)

Door het gebruik van water i.p.v. nog meer boter wordt het mengsel in de pan iets minder 'stroperig', waardoor de crumble later ook wat minder knapperig is. Enerzijds jammer, maar anderzijds wel weer iets gezonder en de smaak blijft eigenlijk nagenoeg hetzelfde. Achja.. Ik wissel het af en toe maar gewoon eens af! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten